feliciaekegrens.blogg.se

välkommen in i kaoset!

Egentid och sånt.

Kategori: Felicia

Min man är på jobbet och minime är lämnad till hennes farmor som ska ha henne i nästan en vecka. Och här Sitter jag, helt jäkla uttråkad och undrar vad jag gjorde förr när jag inte hade Julie varannan helg? Jag har vant mig vid att ha henne konstant och vid att hon inte träffar sin biopappa så ofta.
Så är sitter jag, jag har bakat tillochmed. Då är det riktigt illa, för jag är inte alls en sån hurtig morsa med nybakta bullar och går efter varenda regel som folk som tycker det ska vara på ett speciellt sätt har sagt , utan jag är väl en slags rebell mamma. Om man nu kan kalla sig det, jag lär mitt barn att vara självständig, jag låter henne leka och utforska , jag kan skilja på mitt liv som mamma , och mitt liv som felicia.
Jag har nämligen andra intressen än bara barn, jag gillar inte prata bebisbajs, och jag bojkottar numera öppna förskolor där föräldrarna inte gör annat än att jämföra sina barn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: